10/2 Uppkörning åt pipan

För några timmar sen starte jag bilen för att göra min uppkörning. Känslan att göra provet går bara att beskriva som peppad. Olyckligtvis så tabba jag mig, och gick därifrån underkänd. Vad kan jag säga? Besvikelsen var ett faktum, eftersom jag var så peppad innan. Ska försöka boka ett nytt prov så fort som möjligt, så att jag någon gång kan ta mitt körkort. Vad mer har hänt? Min ansökan om arbetslöshet-ersättning vart inte godkänd, pga av att jag jobbar för lite. Jag trodde att ersättningen var till för dem som inte har jobb, och behöver ersättning medans man söker jobb. Fånigt, kan man lugnt säga. Idioti på högre nivå. Nu ska jag äta wienerbröd innan jag gör mat.

Dagens Ris: Inte lyckats ta körtkortet, eller ersättning. Kan man begära mer?


Dagens Ros: Att man har sina nära och kära som stöd. Och att man ännu en gång ser hur patetiskt man översättar engelsk språkiga program. Priceless Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0