14/2. Schlager Nostalgisk och Lusdans

Okej, efter en mycket underlig vecka(Böter på bussen, stulen post, ect) Så skriver jag nu igen. Jag kommer inte och skriva om min vecka, för då skulle det bli en roman på 100 sidor.

Jag kommer skriva om 2 av helgens TV-Program som jag följer. Let's Dance och Melodifestivalen.

Jag börjar med Let's Dance. Är inte programmet till för att deltagarna ska utvecklas? Hittils har ingen utvecklats tycker jag.

Magnus, Laila och Morgan var bra från början. Det finns inget att skriva om dem, förutom att Morgan har en chans att ta hela tävlingen med storm.

Jämnfört med tidigare taävlingar, så är det fortfarande många dåliga kvar i tävlingen, efter att hälften av denna säsong har gått. Nu är det 2 Lasse-varningar, och jag fattar inte att dem är kvar heller.

Jag menar, George Scott Tex. Vad i helshike gör han där? Han kan inte dansa bra. Han har iallafall grävt sin egen grav nu. Kommentaren han gjorde mot tony i direktsäning kommer inte att hålla honom kvar länge.

Och så har vi Carl-Jan. Jag har inga kommentarer. Som en gentleman han är, så kan han lägga skorna på hyllan, och gå därifrån med stoltheten att han har varit med.

Från ena till det andra. Melidofestivalen. Jag har precis sett klart, och jag kan säga att vi fortfarande håller stndarden uppe. Det var bättre låtar än förra veckan, men dem förra veckan var fortfarande bra.
Rätt låtar gick vidare, men jag hade ända velat see Lilie & Susie i final. Hoppas dem går vidare från andra chansen nu.

För att fira ska jag nu lyssna på schlager.klassiker. Lilla Stjärna från 1958 står först på min lista. Ha en trevlig helg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0