Tiden är kommen. Melodifestival Del 1

Den tiden på året har kommit. Melodifestivalen har dragit igång med sin turne. Efter år av nederlag, så ska vi skicka ännu ett bidrag till Eurovision, destination Moskva. Kunde gärna fått vara någon annanstans enligt mig. Jag har inget emot Ryssland som land, och jag kunde inte bry mig mer. Senaste åren har dem bara skickat över-ambistösa bidrag, som hamnat på top 3 pga politik-röstning. Men det är inget vi kan kontrollera. Fel låtar vinner alltid, och människor kommer alltid tycka det.

Men det är fortfarande månader kvar innan vi beger oss tid. Första semin har gått av i melodifestivalen, och krångligare kan det inte bli.

Det nya röstning-system är krånligare än att försöka hitta jobb som inte kräver utbildning
Vaför dueller? Varför internationell jury? Varför så extremt misslyckat. Sen Melodifestivalen 2000 har jag aldrig vart så förvirrad under en tävling som jag var igår.Om min åsikt inte har ändrats innan nästa semi, så upprepar jag mig. Resten får ett solklart godkänt.

Men har jag inte glömt något? Jo, just det. Låtarna. Det är dem som ska vara i fokus, och inget annat.
Efter att ha sett, lyssnat och fått lida ett litet tag, så har jag en liten uppfattning om årets festival.

Första deltävlingen har aldrig startat bättre. Även om den hade sitt ris och ros, så hade den ögonblick då jag njöt åtminstone. Men det fanns problem under tävlingen.

Nina Söderquist tex. Hon gjorde en hård start på gårdagens tävling. Det var hårt, och det var läder. Låten satt som en smäck, och skulle ha gått till final. Riktigt synd på en sån explotion till låt. Kunde ha gått långt, men, men. Inget jag kan göra åt det.

Scotts....Scotts...Scotts...? Vad sjöng dem.?Jag har inge problem med grabbarna från Dansbandskampen, men vad var det för låt? Det var bara en enda stor, turkisk äggröra. Förvirrande och lite smaklöst.

Alcazar då? Bästa låten i startfältet. Och Europa håller med. Efter kikat över nätet, så gillar människor därute låten. Ett gott tecken det vill säga. Det enda dem klagar på är att Youtube tog bort låt-klippet från sidan. Meh.

Och gårdagens udda fågel. Fröken Uggla. Caroline afs Uggla. Vad ska vi med den till? Många gillar nostalgin. Några gillar henne. Och några gillar ingenting. Men Snälla, Snälla....gör oss en tjänst, och låt den stanna inom de svenska gränserna.

Snälla, Snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0